Voor een sociaal en rechtvaardig gemeentebeleid

Het moet anders. En samen met jou keren we het tij.

Kies op 14 oktober voor een warme samenleving waarin iedereen de kans krijgt om zichzelf te zijn. Kies voor sterke besturen die met kordate oplossingen komen en bouwen aan gezellige wijken.
Onze mensen staan alvast klaar: militanten en délégués van onze vakbond die kandidaat zijn in jouw stad of gemeente. Zij kunnen er mee voor zorgen dat het anders wordt. Zij zorgen voor een syndicale stem in de gemeente- of provincieraad.

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken

De politiek verhardt. Rechts laat zijn spierballen rollen. Kijk naar Antwerpen. De harde acties, repressie en gespierde verklaringen. Maar ze hebben het omgekeerde effect. Bendes slaan terug in die war on drugs. Daarbij worden zelfs handgranaten gegooid. De aanpak van N-VA is dus mislukt. Ondertussen toetert Bart De Wever sterke verklaringen om zijn falen te verdoezelen. Ook doet hij alsof alle dokwerkers potentiële drugscriminelen zijn en stelt hij de wet-Major in vraag. Terwijl hij na 5 jaar burgemeesterschap geen resultaten kan voorleggen.”

Gemeenteraadsverkiezingen generale repetitie voor 2019?

De gemeenteraadsverkiezingen zijn voor mij een eerste moment om een duidelijk signaal te geven dat het beleid anders moet. Dat we geen politici meer willen die alleen de bazen en rijken bedienen, maar ook strijden voor de hardwerkende arbeidersklasse. Deze verkiezingen zijn een test voor die van 2019.

Mobiliteit, menselijkheid en evenwicht tussen werk en privé

Als het gaat over lokale prioriteiten, staat mobiliteit met stip op één. De verkeersdruk stijgt. Mensen schuiven urenlang aan in fi les en verliezen zo kostbare gezinstijd. Bovendien zijn die verkeersknopen
voor de transportsector een slechte zaak. Stilstaande vrachtwagens zijn niet rendabel en vervuilend. Daardoor groeit ook de onveiligheid op de weg. Er zijn meer investeringen nodig in openbaar vervoer, fietsinfrastructuur en veilige parkings voor de vrachtwagen- en buschauffeurs.”

Ten dienste van jou

Bij de verkiezingen komen ook heel wat vakbondsmensen op. We doen een warme oproep om hen jouw cruciale stem te geven. Omdat het mensen zijn die bereid zijn om hun nek uit te steken voor anderen. Ze nemen nu al binnen onze vakbond een grote verantwoordelijkheid, kennen het beleid en de bezorgdheden van de gewone mensen en zijn vertrouwd met overleg- en onderhandelingsstructuren. Kortom: ze hebben alle kwaliteiten om in je gemeente of stad het verschil te maken.

Onze kandidaten in Antwerpen

Onze kandidaten in Limburg