MUG-heli ontvangt schenking van 25.000 euro van compensatiefonds Zeebrugge

Namens de havenarbeiders en havenwerkgevers Kusthavens schonk het compensatiefonds dat paritair wordt beheerd door vakbonden en werkgevers een bedrag van 25.000 euro aan de MUG-helikopter.

BTB-secretaris Birger Victor: “Het is voor mij een eer dat ik mede namens de havenarbeiders deze cheque mag overhandigen aan dokter Müller en zijn team. Ook in het havengebied is de inzet van de mug-heli al meermaals van levensbelang gebleken. Het is een schande dat de financiering van de mug-heli door de federale overheid werd stopgezet.”

Dokter Müller, die de cheque in ontvangst mocht nemen was zeer dankbaar en noemde dit één van de hoogste bedragen die hij tot nu toe mocht ontvangen. Het is elk jaar een uitdaging om het nodige bedrag (650.000 euro) bijeen te krijgen dat nodig is om de reddingshelikopter in te zetten.

Het Instituut voor Medische Dringende Hulpverlening (IMDH), dat instaat voor de reddingshelikopter, heeft dankzij deze gift erbij voldoende budget kunnen verzamelen om dit jaar te kunnen werken. Voor de financiering van de MUG-heli is het IMDH afhankelijk van giften, het krijgt ook geld van de provincie, steden en gemeenten en van sponsors.

Artikel Flows

Artikel Radio 2 West-Vlaanderen