Wegvervoer en Logistiek nieuws

Gemeenschappelijke verklaring 140.01

De werkgeversorganisatie FBAA en de sociale partners van de Belgische privésector voor het bus- en autocarvervoer willen graag het woord richten aan alle werkgevers, werknemers, de opdrachtgevers en tot de burgers.

Lees meer...

Afspraken Sociale partners Taxi en VVB rond de coronacrisis

Gisteren (19 maart) bespraken de sociale partners binnen het paritair comité Taxi & VVB de coronacrisis en de gevolgen voor de sector.

Lees meer...

ADR: opleidingen en examens voor chauffeurs en veiligheidsadviseurs opgeschort

Ingevolge de Coronacrisis worden alle opleidingen en examens voor chauffeurs en veiligheidsadviseurs tot nader order opgeschort.

Lees meer...

Gemeenschappelijke verklaring van de sector 140.03

De werkgeversorganisaties en de vakbonden van de Belgische sector voor het goederentransport over de weg en de logistieke dienstverleners voor rekening van derden willen graag het woord richten aan de werkgevers, werknemers en de opdrachtgevers, laad- en losplaatsen en tot de bevolking.

Lees meer...

Paritair Comité handel in brandstoffen - Crisisoverleg Corona

Werkgevers geven hun personeel een « Njet » over (bijna) ganse lijn.

Lees meer...

BTB eist steun voor de werknemers in transport en logistiek (PC 140 en 127)

Omdat wij weten hoe zwaar jullie job als transportmedewerker is gedurende deze crisis, doen wij er alles aan om jullie zo veel mogelijk te ondersteunen.

Lees meer...

Bestuurderspas

Vanaf 1 juli 2020 heeft elke taxichauffeur in het Vlaams gewest een bestuurderspas nodig,

Lees meer...

Orditach Print: rij- en rusttijden in een oogopslag

Wist je dat je als lid van BTB een fikse korting krijgt op de aankoop van een Orditach Print?

Lees meer...

Cao nachtarbeid voor het niet-rijdend personeel goederenvervoer en logistiek

Tijdens het paritair comité van januari 2020 werd een cao nachtarbeid voor het niet-rijdend personeel van de sector goederenvervoer en logistiek ondertekend.

Lees meer...

Vlaams Taxidecreet - Plat op de buik voor multinational

15 minutenregel was geen fout, maar minimale toegift om overlast en moordende concurrentie in te dijken.

Lees meer...