Op 1 juli organiseerde BTB een seminarie over de syndicale uitdagingen in Europa

Hierbij enkele beeldfragmenten

Dienstdoend Secretaris Generaal Livia Spera van ETF kwam er de werking van ETF toelichten.

Livia Spera: "Als transportwerknemers is solidariteit ons enige wapen om niet behandeld te worden als derderangs burgers in Europa"

Frank Moreels: "Als Syndicalisten moeten wij ons bezig houden met Europa.
We kunnen dat als we ons organiseren.
Dan kunnen we de portpackage tegenhouden, dan kunnen we een mobility package tegenhouden en iets wat slecht is, ombuigen in een goed voorstel."

Ook Miranda Ulens was te gast op ons seminarie "Een syndicale toekomst voor Europa" Zij hield een pleidooi voor een sterk sociaal Europa " Samen werken, samen onderhandelen en samen actie voeren, zo maak je een sterk sociaal Europa"

Marc Loridan: "Europees vakbondswerk is een noodzaak, daarom is het belangrijk dat ook onze militanten en leden inzicht krijgen in de werking van ETF.  Het is zeer belangrijk dat havenarbeiders, binnenvaart, transport en logistiek personeel meer inzage krijgen in de werking van de ETF en de werking van BTB binnen deze grote organisatie".

Jacques Kerkhof: "De ETF is ook belangrijk voor onze maritieme sectoren.  Door met alle vakbonden van Europa samen te werken en door een project van name and shame, hebben we bereikt dat de werkgevers rond de tafel willen zitten om tot een Europees akkoord te komen".