DHL blijft weigeren om vakbonden te erkennen in Turkije !

Sinds 2012 is de Turkse vakbond Tümtis aan het strijden tegen DHL om als vakbond erkend te worden in alle DHL-afdelingen.

Een moeizame strijd!

Na tussenkomst van de International Transportworkers’ Federation in 2016, dit mede op aandringen van BTB, startte Tümtis met het organiseren van de DHL Express-afdelingen.
Alhoewel Tümtis alle procedures volgde, blijft DHL Express weigeren om de vakbond te erkennen! Met een procudureslag wil DHL de erkenning steeds verder voor zich uitschuiven: ze tekenden namelijk bezwaar aan. En ondertussen wordt de druk op de arbeiders verhoogd : er vallen ontslagen, er is discriminatie, en de vakbondsmensen worden onder druk gezet!

Al meer dan 320 dagen op de barricaden!

De collega's van Tümtis hebben opnieuw meer dan 320 dagen op de barricaden gestaan - we moeten ervoor zorgen dat DHL Express zijn bezwaar NU laat vallen !!

DHL : Stop het vakbondspesten nu!

De intimidatie en dit vakbondpesten hebben lang genoeg geduurd - Tümtis-leden bij DHL Express en bij uitbreiding alle arbeiders van DHL Express verdienen een eerlijke en onderhandelde collectieve arbeidsovereenkomst.

Download het pamflet (pdf).