197 interimmers krijgen een DHL-Aviation contract

De voorbije maanden was er heel wat aandacht voor uitzendarbeid in verschillende firma’s op de luchthaven in Brussel.

Moderne slavernij, waarbij dagcontracten de regel waren. Dankzij BTB zijn er nu meer échte contracten

Ondanks verhoogde veiligheidsmaatregelen toch steeds meer interim

Enerzijds wil men de veiligheid verhogen op de luchthaven na de aanslagen van 22 maart, anderzijds werkten er nog nooit zoveel interimkrachten als nu. Sandra Langenus, BTB-secretaris Brussel/Vlaams-Brabant: “We grepen de Pano-reportage dan ook aan om deze moderne slavernij uit de wereld te helpen. Sinds mei gooien we het onderwerp in alle bedrijven op de onderhandelingstafel. Toegegeven, het loopt niet overal even vlot!”

Honderden uitzendkrachten kregen een vaste job op de luchthaven

Na veel aandringen van onze kant gingen de werkgevers op Brussels Airport uiteindelijk door de knieën. Zo werden er tientallen interimarbeiders aangeworven bij Swissport, Aviapartner, DHL Global Forwarding, WFS,...
Sandra Langenus : “Maar wat we bij DHL Aviation hebben verkregen, hadden we nooit durven hopen. Sedert mei kregen niet minder dan 197 interimmers een DHL-contract! Bovendien ligt er een ontwerp-cao klaar en wijzigde de werkgever zijn aanwervingsbeleid volledig. Dit succesverhaal is realiteit geworden dank zij de hoge druk van de BTB-militanten.”

Ook buiten de luchthaven minder uitzendarbeid dankzij BTB

Buiten de perimeter van de luchthaven maakten we afspraken bij GLS, Nedcargo en ligt een voorstel op tafel bij XPO. Doel is te komen tot meer échte contracten.
Sandra Langenus voegt toe: “De bedrijven die ons nog niet over de vloer kregen, mogen ons weldra aan de onderhandelingstafel verwachten!”

to the top