Geen logistieke bezwaren om extra bussen in te zetten bij De Lijn

In juni gaven we als BTB-ABVV reeds een schot voor de boeg: zet de stilstaande bussen uit de autocarsector in om extra en betere dienstverlening bij De Lijn te garanderen.

We herhalen deze eis nu opnieuw: geef de autocarchauffeurs die dit wensen de mogelijkheid om ondersteuning te bieden aan De Lijn en het schoolvervoer.

Honderden bussen staan stil en zijn beschikbaar. We roepen op tot verantwoordelijkheidszin van de overheid. Steven Steyaert, propagandist BTB Bus & Car: “Er zijn geen praktische bezwaren aangezien de meeste schoolgaande kinderen die de bus nemen al een Buzzy Pazz hebben.”

Kinderen en chauffeurs in overvolle bussen worden psychosociaal belast. Het is de taak van de vakbond om te zorgen voor het welzijn van alle passagiers en chauffeurs. De chauffeurs van de autocarondernemingen reiken de hand aan De Lijn en de scholen om het probleem mee op te lossen. Wij hopen dat de Lijn deze uitgestoken hand met twee handen aanvaardt.