Werknemerspool voor de werknemers van Brussels Airport is een feit

Sinds lang is BTB vragende partij voor de oprichting van een werknemerspool voor de werknemers van Brussels Airport.

Binnen de sector afhandeling op de luchthavens werd hierover reeds een akkoord met de werkgevers afgesloten, maar in de praktijk werd deze regeling niet uitgewerkt.

Vandaag keurde de Commissie Financiën van de Kamer, een resolutie, inclusief sp-a-voorstel over de tewerkstellingspool, over de toekomst van Brussels Airport goed.

Hiermee wordt de tewerkstellingspool officieel een feit.

Sandra Langenus, secretaris BTB: “In deze luchthavenpool zullen de werknemers die hun job verliezen bij eender welke afhandelaar actief op Brussels Airport worden opgevangen. Op die manier kunnen ze worden begeleid naar een nieuwe job op de luchthaven en worden ze mogelijk extra financieel ondersteund tot de activiteiten in de luchtvaart hernemen. Ook voor de werkgevers biedt dit tal van voordelen. De massa aan know-how en opleiding van de getrainde handlers gaat niet verloren en deze mensen zijn zo goed als onmiddellijk inzetbaar.”

Duidelijk een win-win-situatie voor zowel de werknemers als de werknemers. Een grote stap vooruit met het oog op de herneming van de volledige activiteit op de luchthaven in de toekomst.