Wegvervoer en Logistiek nieuws

S.O.S taxichauffeurs in nood

Door de Covid-19 pandemie en de daaruit vloeiende lock-down is de taxisector in zwaar vaarwater terecht gekomen.

Paritair Comité 140.03 - Gemeenschappelijke verklaring generieke gids

Paritair Comité 140.03 - Gemeenschappelijke verklaring generieke gids.

Richtlijnen op basis van de Generieke Gids voor de sector handel in brandstoffen

Naar aanleiding van de Corona-crisis werd tijdens overleg met de sociale partners op basis van de interprofessionele Generieke Gids een evaluatie van de sector gemaakt.

De nationale luchthaven is meer dan alleen Brussels Airlines!

De luchtvaartsector is één van de sectoren die het zwaarst getroffen is door de Covid-19-epidemie.

Info uit de taxisector

De werkgevers van de taxisector hebben te kennen gegeven in te willen gaan op de vraag van BTB om via het sociaal fonds een opleiding (al dan niet online) te organiseren, zodat chauffeurs die dat willen hun kennis van de Nederlandse taal kunnen bijschaven tot het vereiste niveau.

Vervroegde uitbetaling vakantiegeld uitzendkrachten (arbeiders)

Omwille van de Corona-crisis en op vraag van onder meer het ABVV heeft de administratie van de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie (RJV) bevestigd dat het vakantiegeld voor uitzendkrachten (arbeiders) dit jaar vervroegd zal worden uitbetaald.

Generieke gids om de verspreiding van COVID-19 in de verhuissector tegen te gaan

Deze gids wil concrete en haalbare preventiemaatregelen aanreiken ter ondersteuning van de werkgevers, de zelfstandigen en ter bescherming van werknemers op het werk, tijdens de verplaatsingen naar en van de werkplaats (bv. bij gemeenschappelijk vervoer), of tijdens andere werk gerelateerde activiteiten (zoals bv. gebruik van refters, kleedkamers en andere sociale voorzieningen, contacten met klanten, leveranciers en onderaannemers,...).

Bestuurderspas

We ontvingen van de taxichauffeurs heel wat vragen en bezorgdheden aangaande de bestuurderpas die voor elke chauffeur die in het Vlaams gewest taxidiensten uitvoert, verplicht wordt.

Niet beschermd? Niet veilig? Niet werken!

Nu de maatregelen rond de corona crisis stilaan versoepeld worden, gaan vanaf morgen veel bedrijven en arbeiders terug aan de slag.

Generieke gids om verspreiding van COVID-19 op de werkvloer tegen te gaan

België maakte enkele dagen geleden zijn exitstrategie uit de coronacrisis bekend.