Maritieme sectoren nieuws

Dit kan jouw werk worden in de Binnenvaart

Neem eens een kijkje bij de open dagen van de verschillende binnenvaart opleidingen, er is er altijd een in de buurt!

Schrijf je in voor de opleiding Stuurman/Schipper in de zeevisserij!

De Belgische zeevisserij boert goed! Zo goed zelfs dat de sector dringend op zoek is naar nieuwe mensen.

Ondertekening protocolovereenkomst Marine Harvest Brugge

Na moeilijke gesprekken, en onder dreigementen van het verdwijnen van de plant in Brugge onder aanvoering van Noren en Fransen,

Studiedagen over automatisatie in de binnenvaart

Afgelopen dinsdag 4 en woensdag 5 september 2018 discussieerden meer dan 45 deelnemers uit verschillende landen, waaronder België, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Kroatië, Tsjechië, Finland, Zweden, Rusland, en Bulgarije  in St Petersburg over de “automatisatie in de Europese binnenscheepvaart”.

De BTB zeevisserij in rouw

De afdeling Maritiem van de Belgische Tranportbond is in rouw.

Barema's stijgen in de Belgische binnenvaartsector

Goed nieuws voor de werknemers uit de Belgisch binnenvaartsector. Per 1 januari werden de barema’s in de sector met 1, 1 % opgetrokken.

Update: Cao personeel waterbussen krijgt vorm

Antwerpen is sinds 17 juli een vervoersmiddel rijker: de Waterbus.

Sectoraal Akkoord Visserij

Op maandag 20 november bereikten de vakbonden en de werkgevers een sociaal akkoord voor 2017 en 2018.

BTB 'Lashing Campagne'

De International Transport Workers’ Federation(ITF) voeren al maanden actie tegen het feit dat bemanningen van zeeschepen vaak lashingwerk moeten uitvoeren.

Luxueuzere cruiseschepen, karig loon voor het personeel.

De River Cruises business is booming business in gans Europa. De armlastige loon- en werkomstandigheden aan boord van deze schepen, zijn dat helaas ook.