Maritieme sectoren nieuws

Draaiboek ongevallen aan boord van vissersvaartuigen

Draaiboek ongevallen aan boord van vissersvaartuigen: Wat te doen bij ernstige of dodelijke ongevallen?

BTB verzet zich tegen arrestatie van Kapitein Rackete van het reddingsschip Sea-Watch 3

Frank Moreels, voorzitter van de Europese transportfederatie en Jacques Kerkhof, secretaris van de vakgroep koopvaardij van de Belgische Transportbond, vragen om Carola Rackete, de 31-jarige kapitein van het reddingsschip Sea-Watch 3, meteen vrij te laten.

Dit kan jouw werk worden in de Binnenvaart

Neem eens een kijkje bij de open dagen van de verschillende binnenvaart opleidingen, er is er altijd een in de buurt!

Schrijf je in voor de opleiding Stuurman/Schipper in de zeevisserij!

De Belgische zeevisserij boert goed! Zo goed zelfs dat de sector dringend op zoek is naar nieuwe mensen.

Ondertekening protocolovereenkomst Marine Harvest Brugge

Na moeilijke gesprekken, en onder dreigementen van het verdwijnen van de plant in Brugge onder aanvoering van Noren en Fransen,

Studiedagen over automatisatie in de binnenvaart

Afgelopen dinsdag 4 en woensdag 5 september 2018 discussieerden meer dan 45 deelnemers uit verschillende landen, waaronder België, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Kroatië, Tsjechië, Finland, Zweden, Rusland, en Bulgarije  in St Petersburg over de “automatisatie in de Europese binnenscheepvaart”.

De BTB zeevisserij in rouw

De afdeling Maritiem van de Belgische Tranportbond is in rouw.

Barema's stijgen in de Belgische binnenvaartsector

Goed nieuws voor de werknemers uit de Belgisch binnenvaartsector. Per 1 januari werden de barema’s in de sector met 1, 1 % opgetrokken.

Update: Cao personeel waterbussen krijgt vorm

Antwerpen is sinds 17 juli een vervoersmiddel rijker: de Waterbus.

Sectoraal Akkoord Visserij

Op maandag 20 november bereikten de vakbonden en de werkgevers een sociaal akkoord voor 2017 en 2018.