Maritieme sectoren nieuws

Lonen Binnenvaart

Hierbij de lonen van de binnenvaart die geldig zijn vanaf 1 oktober 2019.

Vasjhe Vis

Een mooie impressie van de sector visserij.

Waterbus dreigt in het water te vallen

In de media mocht de vakgroep Binnenvaart van de Belgische transportbond (BTB) bij monde van voorzitter Annick De Ridder vernemen dat het Antwerpse havenbestuur niet langer wenst tussen te komen in de exploitatiekost van de Antwerpse waterbus.

Sociale Programmatie 2019 – 2020 : Werknemers Pakhuizen en Visveilingen goedgekeurd

Donderdag 12 september ’19 ondertekenden vakbonden en werkgevers de cao’s Sociale Programmatie 2019 – 2020 en Invulling van de Loonnorm 2019 – 2020 voor de werknemers tewerkgesteld in de pakhuizen en de visveilingen.

Draaiboek ongevallen aan boord van vissersvaartuigen

Draaiboek ongevallen aan boord van vissersvaartuigen: Wat te doen bij ernstige of dodelijke ongevallen?

BTB verzet zich tegen arrestatie van Kapitein Rackete van het reddingsschip Sea-Watch 3

Frank Moreels, voorzitter van de Europese transportfederatie en Jacques Kerkhof, secretaris van de vakgroep koopvaardij van de Belgische Transportbond, vragen om Carola Rackete, de 31-jarige kapitein van het reddingsschip Sea-Watch 3, meteen vrij te laten.

Dit kan jouw werk worden in de Binnenvaart

Neem eens een kijkje bij de open dagen van de verschillende binnenvaart opleidingen, er is er altijd een in de buurt!

Schrijf je in voor de opleiding Stuurman/Schipper in de zeevisserij!

De Belgische zeevisserij boert goed! Zo goed zelfs dat de sector dringend op zoek is naar nieuwe mensen.

Ondertekening protocolovereenkomst Marine Harvest Brugge

Na moeilijke gesprekken, en onder dreigementen van het verdwijnen van de plant in Brugge onder aanvoering van Noren en Fransen,

Studiedagen over automatisatie in de binnenvaart

Afgelopen dinsdag 4 en woensdag 5 september 2018 discussieerden meer dan 45 deelnemers uit verschillende landen, waaronder België, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Kroatië, Tsjechië, Finland, Zweden, Rusland, en Bulgarije  in St Petersburg over de “automatisatie in de Europese binnenscheepvaart”.