BTB Haven | Pamflet 22.03.2021

INTERPROFESSIONEEL AKKOORD | CAO-ONDERHANDELINGEN 2021/2022

Knipsel2

Antwerpen, 22 maart 2021.

INTERPROFESSIONEEL AKKOORD

CAO-ONDERHANDELINGEN 2021/2022

Beste,

Zoals u allicht vernomen heeft via eerdere communicatie en in de pers, zitten de onderhandelingen voor een deftige loonsverhoging voor de komende 2 jaar in het slop !  De regering schuift de verantwoordelijkheid af op de werkgevers waardoor de loonmarge voor onderhandelingen blijft behouden op een schamele 0,4 % !

Het Federaal ABVV roept daarom op tot interprofessionele actie- en staking op 29 maart, maar laat de sectoren vrij om hierover zelf een invulling te doen.

Als BTB Havens betreuren wij ook deze gang van zaken en ondersteunen wij de oproep van het ABVV, want ook wij zijn uiteraard gebaat bij een indicatieve loonnorm van méér dan 0,4 % !

Namens het Federaal Comité Havens hebben wij echter beslist om geen oproep tot staking te doen en enkel plaatselijk per haven stiptheidacties te organiseren, want – zoals jullie weten – staan wij nog voor andere uitdagingen waarop wij volledig willen inzetten.

In het verleden zijn wij er trouwens steeds in geslaagd om goede sectorale akkoorden af te sluiten en wij maken ons sterk dat we dit ook voor de komende 2 jaar zullen doen !  De werkgeversorganisaties gaan alvast akkoord om alle cao’s die aflopen op 31.03.2021 te verlengen t/m 31.12.2021.

Militanten/leden die zich toch willen inschrijven voor de oproep van het ABVV en wensen gebruik te maken van hun stakingsrecht, dienen dit te melden aan de respectieve havenvakbondssecretariaten voor de praktische formaliteiten m.b.t. de uitbetaling van de stakersvergoeding (voor Antwerpen: 03/224.34.24/25/26/28 of via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Inmiddels verblijven wij,

Met kameraadschappelijke groeten.

VOLG ENKEL DE ORDEWOORDEN VAN UW VAKBOND

Namens de BTB – Vakgroep HAVENS