Haven nieuws

Floreal catalogi 2020

Via onderstaande links kan u de online catalogi 2020 van Floreal raadplegen, op de website www.florealgroup.be kan u het volledige aanbod ook bekijken en online reservaties maken.

1 november 2019 - Haven van Antwerpen

Traditiegetrouw werden er op 1 november bloemen neergelegd aan “De Buildrager” door het Gemeenschappelijk Vakbondsfront Haven van Antwerpen. De "Vakgroep Haven van Antwerpen" bracht ook een bloemenhulde aan het monument van Louis Major, aan het Stadspark.

Resultaten Nationale CAO 2019/2020! Havenarbeiders, Logistiek en vaklui:

Tijdens een zitting van het Paritair Comité voor het Havenbedrijf (PCH) op 30 augustus 2019 werd de collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) ondertekend, houdende het nationaal sociaal akkoord 2019-2020 van toepassing voor de Havenarbeiders, Vaklui en Logistieke werknemers met veiligheidscertificaat tewerkgesteld in de Belgische Zeehavens.

Nieuwsbrief Haven 13.06.2019

Als BTB Vakgroep Havens voelen wij ons verplicht om te reageren op het opiniestuk van de ons welbekende advocaat Eric Van Hooydonk in De Standaard van 11 juni, een artikel dat bol staat van onwaarheden!

Solidarity with the port workers of Naples!

BTB In solidarity with the port workers in the port of Naples and their unions 👊

2de Pamflet GVHB - Nationale staking op 13.02.2019 !

Het Gemeenschappelijk Vakbondsfront Havens van België roept iedereen op om THUIS te blijven en onze havenarbeiders om NIET in te loggen op DIGIKOT om problemen m.b.t. uitbetaling van de stakersvergoeding te vermijden.

Pamflet GVHA 14.12.2018

2014 -2018: 4 jaar regering Michel - Zij bespaart, u betaalt !

Vandaag 14 december organiseren de 3 nationale vakbonden ABVV – ACV – ACLVB in gemeenschappelijk front een nationale actie- en informatiedag voor werkbare loopbanen, waardige pensioenen en meer koopkracht !

No to violence against women - UN DAY support

BTB supports UN DAY

ATV - Campagne Respect

Op 16 november ging de 2de fase van de RESPECT Campagne in voege, dit tweede deel van de campagne richt zich op DIVERSITEIT. "Stillaan merken we dat ook steeds meer vrouwen en mensen van verschillende achtergronden en culturen hun weg vinden naar de kaaien, we kunnen dit als Havengemeenschap enkel maar toejuichen."

Turkey: release jailed construction workers

Teken de petitie via deze link!