Haven nieuws

Nieuwsbrief Haven 19.05.2020

Heropening BTB-burelen + richtlijnen invullen belastingaangiften 2020

Met genoegen kunnen wij jullie melden dat de BTB-burelen vanaf 02 juni aanstaande terug zullen open zijn voor het publiek tijdens de gewone bureeluren, voor de vakgroep Haven wil dit zeggen op de 2de verdieping voor het Secretariaat en voor onze medewerkers van ABVV-Haven (uitbetaling werkloosheid) op het gelijkvloers.

Nationale CAO | sectorgids coronamaatregelen

Paritair Comité voor het havenbedrijf – zitting 14.05.2020

Collectieve arbeidsovereenkomst van 14 mei 2020 houdende invoering van een sectorgids met maatregelen met betrekking tot de voorkoming van de verdere verspreiding van COVID-19 voor de Belgische Havens.

Nieuwsbrief 07.05.2020

Nieuwsbrief Haven van 7 mei 2020.

Nationale richtlijnen voor de Belgische Zeehavens - gebruik van mondmaskers

Het werkgeversverbond der Belgische havens en het gemeenschappelijk vakbondsfront van de Belgische zeehavens hebben samen met medische en veiligheidsexperts bijkomende nationale richtlijnen met betrekking tot het gebruik van mondmaskers opgesteld om iedereen maximaal te beschermen en de verspreiding van het Covid-19-virus tegen te gaan.

NIEUWSBRIEF 15.04.2020 - Bedankt!

Namens al onze medewerkers van de Vakgroep Haven van Antwerpen en ondergetekenden willen wij jullie oprecht bedanken voor jullie inzet om onze haven mee draaiende te houden – RESPECT hiervoor !

NIEUWSBRIEF 08.04.2020 "Tijdelijke Werkloosheid wegens overmacht"

In overleg met de werkgeversorganisatie CEPA werd beslist dat individuele werkgevers de “Tijdelijke werkloosheid wegens overmacht” kunnen inroepen voor hun vast personeel.

Aangepaste bedragen werkloosheid als gevolg van Corona

De regering heeft recent enkele maatregelen genomen om arbeiders, die inkomensverlies leiden als gevolg van de corona-pandemie, te ondersteunen.

Our dockers, our heroes !

Wij als BTB Havens danken onze havenarbeiders voor hun dagelijkse inzet voor het openhouden van onze Belgische havens.

BEREIKBAARHEID BTB VAKGROEP HAVEN

NIEUWE MAATREGELEN TEGEN VERSPREIDING CORONAVIRUS

VANAF VANDAAG 18/03 – 12u00 TOT OPSCHORTING VAN DE REGERINGSMAATREGELEN ZIJN ONZE BURELEN GESLOTEN VOOR HET PUBLIEK !

Boodschap aan onze havenarbeiders-Corona crisis

Havenarbeiders, ook vandaag controleren onze delegees BTB Havens op de verschillende kaaien of de opgelegde maatregelen betreffende coronavirus COVID-19 degelijk worden opgevolgd.

Hierbij de bijkomende richtlijnen van de Gemeenschappelijke Interne Dienst Preventie en Bescherming