1 NOVEMBER 2020 – Hulde Standbeeld DE BUILDRAGER

Het coronavirus gijzelt ons in alle sociale contacten en door de opgelegde maatregelen van de regering ter bestrijding van Covid-19 zijn wij dit jaar zelfs genoodzaakt om de sedert 1986 bestaande traditie voor de 1ste keer te onderbreken: onze hulde aan de collega’s/overleden havenarbeiders aan het symbolisch standbeeld van de Antwerpse havenarbeider “DE BUILDRAGER “ !

Veiligheid is en blijft een prioritair aandachtpunt binnen het sociaal overleg, maar toch werden we afgelopen jaar spijtig genoeg geconfronteerd met 1 dodelijk arbeidsongeval, nl. dat van Dirk DEMEERLEER,  Dekman en zeer gewaardeerd bestuurslid van BTB, overleden op 14 juli tijdens zijn werkzaamheden bij ABT.  Eveneens valt het dodelijk weg/werk ongeval te betreuren van Marc BUYTAERT, Vakman bij ATS, overleden op 7 juli.

Het Gemeenschappelijk Vakbondsfront en zijn leden wenst deze 2 collega’s en alle andere havenarbeiders die afgelopen jaar door ziekte overleden zijn te herdenken door deze bloemenneerlegging.

VEILIGHEID EN GEZONDHEID IS ONS HOOGSTE GOED – WERK VEILIG & BLIJF GEZOND !

123431691_1106102169845494_3344758065827895962_o.jpg