Administratieve commissie

Binnen ieder havengebied worden de havenarbeiders erkend door een paritair samengestelde Administratieve Commissie.

Deze Administratieve Commissie is opgericht binnen het voor het betrokken havengebied bevoegde paritair subcomité. De Administratieve Commissie met vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers wordt voorgezeten door een voorzitter van de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg en zetelt wekelijks.

Tijdens deze zittingen worden zowel erkenningen, overgangen naar beroepscategorieën, shiftveranderingen of andere administratieve problemen van havenarbeiders geregeld. De procedures van deze handelingen liggen vast in de Codex.

Havenarbeiders die worden uitgenodigd voor de administratieve commissie, gelieve eerst contact op te nemen met: onze Adjunct-Secretaris Stephanie Vanden Eede Tel: 03/224 34 16 - Gsm: 0478/37 52 12 - Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.